People say suicide is selfish and cowardly. That's bullshit.
It's more selfish to expect someone to go through life feeling like shit, just so you can keep them around because they make you happy or some shit.
It is not their duty to keep you happy whilst they go through hell, you fucking morons.

keskiviikko 27. helmikuuta 2013

It Still Hurts

Tänään meillä oli terveystiedossa (lukion kursseja käyn edelleen) sellanen kerta, ku alettiin tekemään esitelmiä Suomen kansantaudeista. Oltiin pareittain (yksinki olis saanu tehä) ja meikäläinen oli valinnu 1. tyypin Diabeteksen. Kuten varmasti tiedätte, minulla on kyseinen sairaus. Ollu jo 5 tai 6 vuotta. Mä tein sitä esitelmää mun parin kanssa ja huomasin äkisti, et kirjotan sitä yksin, koska tiesin asiasta niin paljon.
Se nyt vielä meni, mut sit aloin lukemaan Suomen Diabetesliiton sivuilta tota "hoito" -kohtaa.
"Jatkuva, elinikäinen insuliinihoito (pistoksina tai pumpulla) on elämän edellytys." - Yhtäkkiä huomasin olevani ihan reunalla, et en tienny itkeäkkö vai ei, vaikka lähellä oliki. Istuin siinä ja tuijotin kyseistä lausetta vaikka kuinka pitkään ja sillä aikaa se mun pari oli sanonu mulle jotain. Tajusin sen vasta sitte, ku putosin takasin todellisuuteen.

Oon kauheen heikko, ku en jotenki oo pystyny vieläkään sisäistämään sitä, et oon diabeetikko lopun elämääni. Tää sairaus on poistanu multa niin paljon mahdollisuuksia elämässä. Mm. uravalintojen kannalta. Vartija, Järjestyksenvalvoja, Poliisi, Lentäjä, Lennonjohtaja.. Ihan oikeesti, tiiän et maailmassa on syöpää ja ne toivois vaikka saavansa diabeteksen sen syövän sijaan, mut tää on mun elämää ja näin mä näen asiat. Ei pliis siitä nyt kommentteja.
Pointtinani oli se, et vielä kuudenkaan vuoden jälkeen en oo sinut tän sairauden kanssa ja taistelen sitä vastaan jatkuvasti. Se on henkisesti todella raskasta, mut en tiiä miten pääsisin tänki asian kanssa yhteisymmärrykseen.

Sit loppukevennykseks infoa siitä, et sain eilen mun murusen pois autotallista ja ajokäyttöön! Toi meijän mäki on edelleen ihan vitun perseestä, koska vaikka oon hiekottanu sitä, ni en saa oikein kunnolla vauhtia, ku siinä pitää kääntyä, jotta siihen mäkeen pääsee, enkä haluu ajaa siitä reunankaan yli. Sit toisekseen joudun ajamaan ton yhä autotalliin suojaan kylmyydeltä. Oi vitun kevät voisit sulattaa koko ton mäen.

5 kommenttia:

  1. Kyllä mä ainaki ymmärrän sua ja sitä, ettei diabeteksestä välttämättä pääse yli. Se on kuitenkin elinikänen sairaus. Vaiks ois elämä muuten mallillaan, kaikki ois hyvin ja aurinko paistais joka päivä niin kyl se siellä takana piinaa lopun elämää. Uskon, et jokanen kenellä on diabetes (lukuunottamatta yli 70v mammoja) miettii joinakin päivinä elämässä, et miks hänelle ei oo suotu mahdollisuutta olla terve. Mut ajattele asiaa sen kannalta mahdollisimman paljon, et sulla on kuitenki sairaus johon on keksitty 100% auttava lääke! okei, en mee vannoo sadasta prossasta ku en tiiä.. mut ainaki 99%!
    Tsemppiii :):):)

    VastaaPoista
  2. Ei vittu ihan oikeesti mieti nyt miten hyvin sun asiat on! Sulla on terveet vanhemmat jotka huolehtii susta, sisaruksia, katto pään päällä ja ruokaa, mopoautoki löytyy, ja jaksat valittaa niin turhista asioista... herää nyt oikeesti ja ala miettii vähä järjel. kierit vaa itsesäälissä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muistaakseni en halunnut näitä kommentteja?
      Mitä se sitäpaitsi sun persettäs kutittaa mistä asioista valitan? :)

      Poista
    2. Cmoon jos sä teet julkisen blogin nii kai nyt tiiät et tulee negatiivisiikii kommii, sori vaa... Sun tokas lausees kaa oon samaa mielt:) t. Ei sama anonyymi kun tuo ylempi:)

      Poista
    3. Totta kai mä tiiän, et negatiivistaki tulee

      Poista