People say suicide is selfish and cowardly. That's bullshit.
It's more selfish to expect someone to go through life feeling like shit, just so you can keep them around because they make you happy or some shit.
It is not their duty to keep you happy whilst they go through hell, you fucking morons.

keskiviikko 9. huhtikuuta 2014

It's time to stop and let it go

"Istuin mauton etupenkille ja käänsin avainta virtalukossa.
Odotin kärsivällisesti, että hehkutusvalo sammu ja käänsin avaimen loppuun asti.
Moottori ryki ja koitti saada ittensä pyörimään, mut lopulta 7 yrityskerran jälkeen mä tajusin.
This is it"


Elokuussa 2010 olin 14 -vuotias tyttö, joka sai hänelle luvatun mopoauton. Se oli siinä vaiheessa jo 5 -vuotta vanha, mut mitäpä siitä, kun yksinhuoltaja äidillä ei ollu kalliimpaan varaa, eikä isäni suostunut maksamaan kyseisestä ajoneuvosta senttiäkään.

Mun mauto on aina ollu mulle yks rakkaimmista asioista. Mä vaan joskus hyppäsin sen rattiin ja ajoin hautausmaalle tervehtimään mumua ja kertomaan miten mulla oikeesti menee.

Itkin monet kerran sen rattia vasten, kunnes pystyin taas jatkamaan matkaa.

Sain monet pysäköintisakot Stadista, ku parkkeerasin ekat kerran päin helvettiä.

Toki korjauksiin uppos turhaa rahaa, mut mun rakas äiti raapi aina jostain sen verran kokoon, et pystyin jatkamaan ajamista ja pääsin kouluun.

Pari kertaa mun isä suostu maksamaan, mut sen jälkeen se totes, ettei maksa enää senttiäkään ja kaikki maksaminen jäi sitte äidille.

Kolme vuotta mä ajelin tällä pienellä sinisellä ajoneuvolla hymy mun kasvoilla ja lopetin muiden mielipiteistä välittämisen.
Mun mauto oli mulle todellaki rakas.

Viimeset puol vuotta me ollaan vaan tekohengitetty mun mautoa, pidennetty sen rankkaa elämää, vaikka mun olis pitäny jo aikasemmin tajuta, et meijän on aika erota.

Tänään se todellisuus tuli vastaan, ku mauto ei lähteny enää ollenkaan käyntiin.
Mun on pakko nyt priorisoida asioita, koittaa saada ajokortti ja valmistautua henkisesti siihen, et seuraava hinautuskerta on sitte romuttamo.

Cuz we shared the laughter and the pain
And even shared the tears
You're the only one who really knew me at all

4 kommenttia:

  1. Monet ihmiset haluu kaveriensa olevan just sellaisia kun ne haluu. Jos ei täytä niitä ehtoja niin helposti joutuu kiusatuks. Tää postaus nyt meni ehkä vähän yli ku kuulostaa siltä ku puhuisit jostain elävästä olennosta. Mä kyllä ymmärrän että joku mauto tai muu tavara voi olla noin tärkee mut jotkut ihmiset pitää sitä outona. Jos haluut kavereita ei kannata tehä sun mautosta noin suurta numeroa. Ja ei, en pyydä sua muuttumaan. Mä vaan annoin tälläsen rakentavan kommentin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä odotinki tätä kommenttia :D

      Kyllä, mä puhun mun mautosta ku elävästä olennosta, koska oon todella yli empaattinen kaikkea kohtaan ja mulle se on tärkee.
      Tää on itseasiassa ensimmäinen kerta, ku kirjotan mun mautosta tällä tavalla, mut en usko, et mun nykyiset frendit heittäis mut pellolle tän kirjotuksen takia (:

      Kiitos kuitenkin ja toki ymmärrän pointtisi, koska helvetin monet ihmiset pitää tällasta empatiaa outona.

      Poista
  2. Sun edellinen postaus ja tää nyt antaa ymmärtää et saat tosi helposti kaikkee.
    Oot saanut mauton ja syksyl sit saat oikeen auton!
    Joko sun perhe on sikarikas tai sitten oot tosi hemmoteltu mut mä en
    vois ees kuvitella saavani noista kumpaakaan.
    Sorry en oo kateellinen vaik kuljen julkisilla kouluun ja kesäduuniin (:
    En vaan käsitä miks sä aina valitat vaik sun lähtökohdat on tosi hyvät?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun perhe ei todellakaan ole sikarikas, enkä ole hemmoteltu.
      En saa helposti kaikkea ja oon ruinannu autoa siitä lähtien, ku olin 15. Ruinaamisella tarkotan nyt sitä, että olen keskustellut isäni kanssa asiasta moneen otteeseen.
      Tota autoa ei ole vieläkään 100% lyöty lukkoon, koska tietysti pitää priorisoida asioita ja kattoa onko siihen varaa.
      Ei mulle mitään autoa edes varmaan hankittais, jos en kävis koulua Nurmijärvellä.

      Mitä tohon valittamiseen tulee, niin sä et itseasiassa tiedä mun lähtökohtia. Tiiät vaan sen verran millasen kuvan oot asiasta mun blogin kautta saanu.

      Kiitos kuitenkin kommentista ja sen asiallisesta sävystä!

      Poista