People say suicide is selfish and cowardly. That's bullshit.
It's more selfish to expect someone to go through life feeling like shit, just so you can keep them around because they make you happy or some shit.
It is not their duty to keep you happy whilst they go through hell, you fucking morons.

sunnuntai 22. syyskuuta 2013

Cats

Nonni. Mä lupasin tehä esittelyn näistä meitsin yhdeksästä karvapallosta ja vihdoinki sain tän vähänniinku tehtyä. En tehny mitään kilometriselityksiä kenestäkään noiden kuvien alle et koittakaa kestää ja kyselkää jos kiinnostaa.

Tobias on mun mutsin lellikki, jolla oli munuaissyöpä.
Se on eläny paljon pidempään, ku mitä sen elinajasta ennustettiin ja se syöpä on pysäytetty.
Tobby on sen sisarpuolta Sunnya n. kuukauden nuorempi ja ikää on 5v 3kk.
Tällä hetkellä me ei tiedetä missä Tobias luuraa ja tietysti tällä hetkellä suurimmalla todennnäkösyydellä
se on kuollu.

Andy (Antonio) on meijän karvapallo jossa on 3/4-osaa Norjalaista Metsäkissaa.
Se tuppaa kesäsin vaeltelemaan meijän vanhan himan luokse, jossa joku sekopää on uhannu ampua sen.
Tää kollipoika on melkeen 5 ja puol vuotta vanha.

Nutski (Emilica) on vähänniinku Fannyn nimikkokissa, koska ne tulee keskenään toimeen
erittäin hyvin. Tää on Sammyn ja Jessican sisko ja ikää on 4v 4kk.

Tää on mun paha Patzmal, jonka aikasempi nimi oli Nepaliinu, kunnes
se sitte päätettiin ristiä ihan virallisesti Patzmaliks. Patzem on meijän kissoista
tällä hetkellä kaikkein nuorin ja ikää sil on 2v 10kk.
Fabrizio eli meijän nimitysten mukaisesti Baboo. Tää oli ihan himo arka tullessaan
meille, mut nykyään se sietää jopa hetken aikaa sylissä olemista.
Baboo on kissa, joka oli meijän äidin äidille kaikkein rakkain. Viimenen asia jonka mumu
pisti äidin lupaamaan sille, oli se, et Baboo me pidettäis aina. Ikää tällä kollilla on 5v.
Sammy on meijän luupääkissa. Toi nimitys tulee siitä, et sillä on jotenki kovempi
kallo ku meijän muilla kissoilla. Tää on siis Emilican ja Jessican veli, eli ikääki on saman
verran ku niillä.
Jessica on Emilican ja Sammyn sisko. Se on tavallaan mun kissa, koska se viihtyy
mun seurassa kaikkein eniten. Iän voitte lukee ylhäältä Emilican kuvan alta.
Minelia eli Misse on ainut joka on jäljellä meijän kolmesta
alkuperäsestä kissasta. Se on Tobiaksen mutsi ja ikää tullu jo
kunnioitettavat 6v 5kk.

Sunny on mun ensimmäisen oman kissan tytär. Tän kissan mutsi on kuollu ja
sen kuolinsyy on edelleenki kysymysmerkki.
Tätä kutsutaan "Pusukissaks", koska se tykkää antaa märkiä pusuja :3
Ikää tällä on kuukauden verran enemmän ku Tobiaksella, eli 5v 4kk.
Viimesenä, muttei missään tapauksessa vähäisimpänä on mun kullanmurut, jotka on päässy parempaan paikkaan.
Vasemmalla on Lumina "Lumppis", joka oli meijän eka kissa.
Se otettiin meille Hesystä aikoja sitte - Elokuussa 2007.
Se oli tavallaan Fannyn kissa, koska ne tuli toimeen niin hyvin keskenään.
Lumppis katos kesällä/syksyllä 2008, jollon meille synty kaks pentuetta, eikä se vaan kestäny niitä pentuja.
Sen jälkeen me ei olla kuultu siitä sanallakaan mitään ja tälleen vuosien jälkeen totuus on iskeny meitä kasvoihin - Se on melkein varmasti kuollu.
Se täyttäis ens Tammikuussa 10-vuotta.

Fiana " Fiikkus" on oikeella olevassa kuvassa. Sillä on tossa sen 6 henkinen pentue.
Pennut ylhäältä alas lueteltuna: Elf, Lily, Mandy, Sunny, Muma & Migi.
Fiana oli on mulle kaikkein rakkain kissa koskaan - Se oli mun kissa.
Se tuli meille elokuussa 2007 ja oli tollon about 3 kuukauden ikänen. Se oli nuori ja pelokas. Muutamana ensimmäisenä yönä ukkosti ja se mauku peloissaan. Nostin sen uudestaan ja uudestaan mun sänkyyn, et se rauhoittuis. Fiana oppi vähitellen nukkumaan mun vieressä ja muistan viel'ki sen yhen päivän, ku tulin himaan. Olin väsyny ja menin mun sänkyyn nukkumaan päikkäreitä. Fiana nukku mun tyynyn ja seinän välissä. Nukuin kolmisen tuntia ja heräsin Fiikkuksen ääneen. Se katteli mua sen vihreillä silmillä, ensimmäistä kertaa uteliaana, eikä peloissaan. Kiinnitin yhen narunpätkän mun katosta roikkuvaan koukkuun (se koukku oli siis mun hyttysverkkoa varten). Fiana alko läpsiä sitä narua ja se oli sen eka kerta, ku se leikki. Siinä me vietettiin mukavasti muutama ihana yhteinen vuosi.

Heinäkuussa 2009 Fiana palas himaan häntä ihan vereslihalla. Mä itkin peloissani, koska en tienny mitä oli tapahtunu. Äiti lähti mun ja Fianan kanssa Viikin eläinsairaalaan kiireesti. Siellä mä jäin odotushuoneeseen peloissani, ku mutsi meni Fianan kanssa yhteen huoneista. Ootin, kunnes äiti palas. Se kerto, et mun Fiana selviää ja et sen häntä amputoitas. Sen piti olla rutiinileikkaus. Olin niin helvetin helpottunu, et itkin.

Seuraavana aamuna mä heräsin siihen, et äiti ja sisko itki molemmat mun sängyn vieressä. Tiesin et jotain oli tapahtunu. Mutsi kerto, et Fiikkus oli poissa. Se oli saanu jonkun kohtauksen nukutuksen aikana ja 15 minuutin elvytyksestä huolimatta kuollut. Se oli poissa.

Vielä tähän loppuun, että ainut asia jota Fianan tapauksessa kadun, on se, etten mennyt sen mukaan sinne tutkimushuoneeseen, vaan oletin, et tuun vielä näkemään sen.
Anteeks, etten ollu sun vieressäs viimeseen asti.


Teksti on tosi hyvin kirjotettu, mut se on mun ton aikasta harakanvarvastusta.
R.I.P. Fiana Serafina Sonck

17 kommenttia:

  1. Söpöjä karvapalloja kaikki (: eiks sua pelota et Tobias ja Andy häviää lopullisesti tai siis kuolee jos et tiiä mis ne on? Olishan se hirveetä jos taas joku sun kissoista tulis kotiin jotenkin vammautuneena... ):
    mä varmaan kuolisin ite jos mun kissa katois jonnekin....itkisin vaan enkä voi mennä kouluunkaan kun olisin niin surullinen
    Miten teiän kissat sitten katoo? karkaako ne vai???
    siis tosi kauniita ovat ja kissat on mun suosikkeja vaik pidän kyl koiristakin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Andy on tällä hetkellä kotona, et sen katoominen ei pelota, mut totta kai mä pelkään joka päivä et Tobias ei tuu takasin enää koskaan.
      Ne vaan katoo jotenki. En tiiä karkaako ne vai mitä loppujen lopuks tapahtuu ://

      Poista
    2. Hyvä et Andy on himassa (: kauanko Tobias on ollu kateissa?
      mun kisu ulkoilee vain valjaissa mut onks teiän kissat vapaina vai luikkiiko ikkunasta pihalle?

      Poista
    3. Tobias katos kesäkuun alussa.
      Meijän kissat on kaikki vapaina ja me päästetään ne ulos ihan ovesta. Andy on tällä hetkellä ainut, joka ei saa mennä ulos.

      Poista
    4. Voi ei ): toi on tosi pitkä aika
      Tobias niisk. ootteko ettinyt sitä tai ilmottanut johonkin et on
      kateissa?

      Poista
    5. Ollaan etitty ja ollaan ilmotetu netissä, sekä jaettu ilmotuksia postilaatikoihin.

      Poista
  2. aika paljon teillä on kissoja :/ eiks noi syö ihan hirveesti tai siis meinaan et niiden kissanhiekkoihin ja safkoihin on pakko upota melkosesti euroja?
    joudut sä maksaa niitä.... mul ei olis varaa kyllä
    montaks kissanhiekkistä pitää olla tollaselle laumalla?
    miks teillä muuten on niitä noin paljon (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No siis eihän mun tarttee maksaa noiden ruokia :D
      Meneehän noihin sinäänsä aika paljon rahaa, mut ei niin paljon, ku vois kuvitella. Varsinki kesäisin, ku ne on jatkuvasti ulkona, ni noita hiekkalaatikoita ei tarttee täyttää tyyliin koskaan.

      Poista
    2. ok...hyvä ettet joudu ite maksaa
      hiekkikset alkaa haisee sikana kuselle ellei tyhjennä usein yök!
      miks kissoi on noin paljon?

      Poista
    3. Kesäisin meijän ei ees tarvii siivota hiekkiksiä, ku noi kusee ulos. Talvisin siivotaan päivittäin.
      Ja siis se on ihan helkkarin pitkä tarina, mut kai mä nyt voin sen kertoo.
      Eli aikoinaan ku mun vanhemmat eros, ni otettiin toi Lumina, koska oltiin äidin kanssa ouhuttu, et jos joskus ne eroo faijan kanssa, ni me otetaan eläinsuojasta kissa.
      Noh, Lumina oli sit aika yksinäinen ja otettiin toinen kissa, Fiana. Niistä ei oikein tullu leikkikavereita, ku Fiana oli niin pentu vielä ja sen seuraks otettiin Minelia.
      Fiana ja Minelia sai pentuja ja me päätettiin, et pidetään molemmista pentueista yhet kissat, koska "Ei viis kissaa oo liikaa". No Lumina sit lähti maailmalle, koska se ei todennäkösesti kestäny olla niin monen kissan kanssa samassa asunnossa.
      Aika pian tän jälkeen Fiana kuoli ja meillä oli sit hetken vaan 3 kissaa.

      No sit meni hetki ja yks päivä mä löysin netistä ilmotuksen, et Espoon Keskustassa myydään kissanpentua. Tää kissa oli Fabrizio ja ikää sillä oli sillon vaan 10 viikkoa. Se oli 8 viikkosena luovutettu ja sen omistaja oli sanonu, et siitä kissasta pitää hankkiutua eroon. No me sit otettiin se.

      Tämän jälkeen äidin (nykyisin) ex-ex-ex miesystävä ilmotti, et yks meijän sille antamista kissoista oli saanu pentuja. Se piti niistä ite 3 ja äiti otti 3, jotka se aiko antaa sit hyviin koteihin. No vitut ne mihinkään muihin koteihin meni, ku ne rantautu meijän huusholliin.
      Siinä vaiheessa meillä oli 7 kissaa.

      Antonio tuli meille silleen, et äiti oli jossain sivulauseessa sanonu kuinka kiva olis omistaa Norjalainen Metsäkissa, joka olis väritykseltään punertava. No minä sillon (abt.) 14-vuotiaana järkevänä lapsena päätin laittaa nettiin ilmotuksen, että tällaista kissaa etsitään. Mulle sitte tuli meilillä yks nainen puhumaan, että joutuvat kovan allergian vuoksi luopumaan kissasta.
      Äiti tietysti helty ja me otettiin Andy sit meille.

      Viimesenä on mun pienikasvuinen Patzmal, joka otettiin mulle ns. terapiakissaks kuolleen Fianan paikalle mun masennuksen pahimpina aikoina. Se on mulle rakas, mut ei se koskaan tuu Fianaa korvaamaan, koska mä kuitenki kasvatin sen kissan rakkaudella ja omistin kaiken vapaa-aikani sen seurassa olemiseen.

      - Toivottavasti tää nyt vähän selvensi asiaa.

      Poista
    4. kiva kun jaksoit selventää tän kisutarinan ja hyvin taas kirjotit (:
      Sä osaat kyl tehdä elävää tekstiä ja hauskasti! keep on going
      oikeesti sun äiti (: on siis koko tän kissajoukon syypää tai siis
      tarkotan kun mirrejä on tullu koko ajan lisää - äitis taitaa olla
      heikkona niihin (:
      voi kun Tobias tulis himaan...
      Meiän naapuri ei voi sietää kissoi joten en koskaan siks uskaltais
      laittaa mun Missee ulos ilman flexii....se varmaan tappais mun
      kissan kun on eläintenvihaaja ):

      Poista
    5. No en mä nyt voi kaikkee äidinkään syyks laittaa, et esim. se oli mun "ansiota", et Andy pääty meille.
      Me asutaanki tääl metsän keskellä, ni tääl voi pitää noita kissoja vapaammin pihalla (:

      Poista
    6. Onneks vaan yks kisu on kateissa ): ja ehkä Tobias palaa joku päivä nii sit koko lauma taas kotona (:

      Poista
    7. Tobias palas kotiin toissapäivänä, mut meiltä puuttuu silti yks kissa.

      Poista
    8. JEEE! hieno homma
      siis kuka nyt kateissa?

      Poista
    9. No siis tuossa en sitä maininnut lainkaan, mutta Sunny on ollut kateissa abt. viikon pidempään kuin Tobias, eli vähän päälle kolmisen kuukautta.

      Poista
    10. Voi EI....toivottavasti sekin tulee kotiin pian.... ):

      Poista